Khamis, 17 Mei 2012

kurus itu hanya tinggal impian atau akan jadi realiti ye!!


sejak diet menjadi harapan aku untuk mendapatkan berat badan sebelum bersalin...
memang ada penurunan tetapi masih belum puas hati...
hendak dikatakan susah hati tidak juga...
berjoging dan berdiet telah aku lakukan...
aku bukan jenis yang cepat mengalah...
ada jugalah beberapa helai baju lama yang muat dipakai...
baju kurung sedang elok disarungkan...
oh setiap kali melihat bentuk badan akan ada sedikit rungutan...
bagaimana lagi yang harus aku lakukan...
komen teman-teman sangat positif...
kata mereka nampak juga kesan dari berdiet...
tetapi empunya diri yang masih belum mampu menarik nafas lega...

jika ditanya wan dia lebih sukakan badan yang begini...
tak kurus dan tak gemuk...
bukanlah dia tidak suka bentuk badan aku yang dulu...
cuma katanya tubuh badan yang kini sangat ideal...
aku tak suka bila waktu bergambar...
terkadang terserlah ketembaman pipi tatkala tersenyum...
bahu pun terasa seperti agak lebar sedikit...
ataupun mainan perasaan aku sendiri...
tidaklah aku malu dengan keadaan diri sekarang...
malah sangat bersyukur atas kurniaan dari Illahi...


akan tetapi aku tidak boleh menolak keinginan hendak badan seperti dahulu...
lumrah namanya wanita pasti mahu kelihatan cantik...
tak kisahlah sama ada sudah berkahwin atau sebaliknya...
kata wan,sudah nampak hasil dietan selama ini...
cuma prosesnya memakan masa sedikit...
teruskan berusaha dan jangan cepat putus asa...
sekurang-kurangnya dengan menjaga pemakanan dan bersenam dapat menggelakan penyakit...
itu kata sang suami yang sangat memberikan motivasi...

walaupun terdapat kata-kata yang kurang enak didengar aku malas mahu layan...
selagi termampu akan aku teruskan usaha gigih ini...
mungkin ada hikmah atas apa yang berlaku...
tahun hadapan target untuk mengandung lagi,hahahha....
jadi kenapa harus bersedih lantas memberi kesan dalam seharian...
buat seperti biasa dan kekalkan berat yang kini...
dikhuatiri juga bilamana kurus seperti dahulu usaha untuk mengandung akan terbantut...
buat mengikut kadar kemampuan yang ada...
janji sang suami tiada komen tentang isu ini...
betul tak?


notakaki:gambar pagi tadi sebelum masing-masing berlawan arus mencari rezeki!!

Tiada ulasan: