Rabu, 21 Disember 2011

dekorasi ruang tamu idamanku....

oleh kerana aku duduk rumah apartmen maka setiap ruang harus dijimatkan...
setakat ini aku sangat berpuas hati dengan konsep hiasan rumah aku...
kebanyakkan idea aku belajar dari majalah Anjung Seri dan Ikea...
namun ada juga hiasan di ruang tamu yang ingin aku ubahsuaikan...
pernah aku katakan pada wan mahu mengecat warna yang baru agar kelihatan lebih cantik dan mantap...
namun katanya tunggu apabila mempunyai masa yang sesuai...







ini adalah contoh konsep ruang tamu yang menarik minat aku...
nampak sederhana namun elegan....
perghhh pasti menarikkan...
jika kita banyak duit impian itu akan kenyataan...
untuk golongan yang sederhana seperti aku ini harus belajar bersabarlah,huhu

bayangkanlah setelah penat bekerja apabila pulang jika melihat rumah yang sebegini pasti tenang sahaja hati....
tak perlu berlebihan dalam menghias asalkan sedap mata memandang sudah cukup...
harus mempunyai ruang untuk anak2 bermain untuk mereka yang berkeluarga...



usah dilupa bajet yang hendak diperuntukkan juga...
kalau mahu ruang tamu yang gempak maka duitnya juga harus gempak...
adalah lebih baik kita buat sendiri dari upah orang lain...
hasilnya pasti memuaskan hati...
waktu beginilah mahu mengasah bakat dalam bidang hiasan dalaman....






setiap orang mempunyai impian untuk mendeko rumah dengan cara tersendiri...
begitu juga dengan aku....
kadang2 apabila memikirkan tentang rumah buat aku teruja mahu menghiasnya..
hahah,rumah sendirikan...

jika mahu maklumat tentang hiasan dalam pergilah ke laman web Ikea...
kat situ pelbagai ilham tentang hiasan rumah yang ada
tiru sikit2 tak jadi masalah pun...
mana tahu apa yang kita hasil itu lebih baik dari yang asal...
betul tak?
apapun tepuk tanya tanya selera....





baiklah itu sahaja dekorasi yang menarik minat aku...
banyak juga pilihan yang aku suka...
walaupun nampak simple namun itulah yang memenuhi citarasa aku....
semoga impian aku untuk mencantikkan ruang tamu tercapai...
yang penting ianya dapat memberi keselesaan kepada kami sekeluarga....

sekian terima kasih!!!

Tiada ulasan: