Jumaat, 30 Disember 2011

cuti oh cuti....

cuti selama 3 hari ini kami masih belum ada agenda lagi..
sepaptutnya esok dan ahad akan ke Port Dickson...
family day dibuat pada waktu itu...
wan pula ada perlawanan bolanya..
jadi apapun kena tunggu esoklah bagaimana perancangan cuti kami bertiga...
jika lewat habis maka ahadnya ada agenda lain pula...
mungkin akan bercuti di Ipoh kerana ingin melihat rumah yang satu lagi...
sambil2 itu bolehlah pusing2 di bandaraya tersebut...
hal tidur tidak menjadi masalah kerana bapa saudara wan memang tinggal di Ipoh...
2 hari pergi pun sudah mencukupi...

cuti kali ini aku tujukan untuk si kecilku itu...
suka bebenar iqi apabila di bawa berjalan2...
kesian lah pada iqi kerana asyik duduk rumah sahaja...
perlu juga didedahkan dengan dunia luar kepadanya...
nanti tidaklah kekok dia apabila berjumpa dengan orang...

dan aku pula buat masa ini belum ada perancangan untuk ke mana2...
sebab sejak menanggung kerja aku rasa sangat penat...
ikutkan hati mahu sahaja rehat sepuas2nya di rumah...
banyak benda sebenarnya boleh dibuat apabila lepak di rumah...
semua kerja2 rumah dapat dibereskan dengan cepat...
tetapi apabila ada anak semuanya berubah 360%...
kena juga meluangkan lebih masa untuk hero ku itu...
dan yang penting kualiti masa itu dapat dipergunakan dengan sebaik mungkin...
sesibuk manapun kami berdua soal anak memang menjadi perkara utama...
tidak kisahlah bercuti di mana2 pun asalkan bertiga sudah menggembirakan...
sejak ada anak semuanya menjadi indah...
betul kata orang anak pengikat kasih suami isteri...
aku bersyukur kerana Allah telah mempermudahkan kehidupan kami bertiga...

sebenarnya hajat di hati memang hendak cuti panjang pada akhir tahun ini...
tetapi memandangkan aku baru sahaja cuti bersalin maka hasrat terpaksa ditangguhkan...
lagipun cuti aku hanya tinggal nyawa2 ikan sahaja...
harus simpan untuk cuti kecemasan...
jadi untuk tahun 2012 menjadi hasrat aku mahu bercuti bersama wan dan iqi...
tetapi sebelum itu,laluan harus diberikan kepada kami suami isteri untuk melancong ke Singapura...
niat hendak ke Universal Studio Singapura untuk berbulan madu pula terpaksa ditunda kerana kesibukan wan...
ingatkan hujung tahun 2010 mahu pergi tetapi sekali lagi ianya terbantut...
kerana ketika itu aku sedang mengalami 'morning sickness'....
dan aku berharap sangat tahun 2012 ini dapatlah kami ke sana....

untuk si kecilku itu aku memang berhajat mahu membawa dia melancong..
tetapi buat masa ini masih samar2 lagi destinasinya...
tunggulah umurnya setahun dan boleh berjalan baru best melancong nanti...
buat masa ini hanya melancong dekat2 sahaja mampu aku lakukan....
rasa seperti malas hendak ke pusat membeli belah tanpa arah tujuan...
nantikan sahaja apabila anakku itu sudah mulai pandai berjalan...
satu Malaysia akan aku dan wan jelajah bawa iqi,heheheh.....

selamat berhujung minggu!!



Tiada ulasan: