Selasa, 17 Julai 2012

tak terjejas apapun!!!


bercampur-campur rasa dalam minda aku dua tiga hari ini...
terkadang gagal juga aku mengawal rasa marah, geram dan kecewa dalam diri...


SABAR!!

pesan sang suami!!!
kononnya sabar tapi mulut aku asyik membebel je...!
marah bila orang lain asyik cari kesalahan kita...
benda yang remeh-temeh diperbesar-besarkan...
jika tentang hal kerja boleh juga aku berkromponi...
masih aku boleh terima nasihat untuk memperbaiki diri...
tetapi bilamana melibatkan hal peribadi aku rasa tak perlulah sampai ke pihak atasan...
cara aku mudah saja teruskan hidup dan buat hal masing-masing...
rasanya itu lebih baik...
belajarlah menerima hakikat kehidupan ini...
cerita yang sudah basi tak perlulah diungkit kembali...
berdiam adalah jalan yang terbaik sebenarnya...
biasalah manusia bila salah orang lain memang pantas nampak...
kecewa juga ada tatkala hal seumpama ini berlaku...

aku sedang cuba mengawal sifat marah aka baran yang telah menerajai diri sejak sebelum kahwin lagi...
ada banyak lagi tugasan yang sedang menanti di hadapan sana...
kalau asyik mahu fokus pada benda yang entah apa entah kualiti hidup aku juga yang susut...
banyak masa dan tenaga terbuang saja...

jadi misi aku bergerak terus dengan segala perancangan yang telah dirangka...
Tuhan yang tentukan rezeki kita dengan syarat berusaha untuk mendapatkannya...

maaflah...
aku pun bukan bagus sangat sehingga terpaksa layan benda yang bangang ini...
~~~~~~

Tiada ulasan: