Jumaat, 27 Julai 2012

entrt versi merapu!!!


agenda esok masih belum pasti lagi...
sama ada duduk di rumah paginya dan selepas berbuka keluar sekejap pergi merasai udara malam...
tadi baru saja salin resepi untuk dimasak esok...
ahad berbuka puasa bersama bapa mertua di kedainya...
horrey.....makan free!!!
hari itu dalam kertas kerja aktiviti esok adalah cari baju raya untuk iqi dan wan...
sementara aku pula sudah siap pun...
mungkin kami akan ke masjid india ataupun sogo...
itu bergantung kepada kelancaran jalan raya...
jika sesak maka berjalan mengambil udara cukuplah...
menghiburkan hati hero kecil yang asyik terperap di rumah...
cuti 2 hari inilah waktu yang sesuai untuk habiskan masa bersama...
sejak puasa ini masa amat terhad buat aku dan wan...
dari pagi hinggalah ke malam sama saja...
jam 8.00 malam emak dan wan terus bergegas ke masjid untuk berterawih...
tinggallah aku berdua dengan iqi...
huh...keaktifan dia terkadang mencabar kesabaran aku...
hendak dimarah apalah budak sekecil itu tahu...
bukan reti duduk diam pun...
segala tenaga dan tumpuan aku kena kerahkan bilamana berdua begini...
namun dalam lubuk hati aku suka melihat teletah dia...
dengan mulutnya yang membebel bahasa sendiri sedikit sebanyak terhibur aku...

okie,berita baik yang aku kongsikan adalah berat aku kini adalah 55kg...
sama seperti berat ideal yang aku inginkan...
sudah hampir sebulan lebih aku tidak menimbang berat...
selasa malam tergerak hati keluarkan alat penimbang dari almari...
hampir mahu terlompat tatkala melihat jarum penimbang...
angka yang aku tunggu-tunggu dari dulu...
lupa pula mahu merakamkan bukti itu...
maklumlah teruja yang amat sangat,hahahha...
formula aku menjadi...
selepas itu aku terfikir cepat benar kesan minum susu SD2 ini...
sebab aku baru minum dalam isnin lepas...
kata mentor tidak boleh makan tapi aku langgar pantang itu...
kini aku sedang berkira sama ada mahu minum susu itu hari-hari atau selang-selikan...
sebab jujurlah bahawasanya AKU SUKA BERAT yang 55kg itu...
tak mahu terlalu kurus sangat...
sederhana begini pun cukup baik!!!!!!!

dari pagi tadi pejabat aku sibuk dengan 5S...
aku pun ada juga telibat...
jadi person in charge untuk bilik serbaguna aka bilik fotostat...
5 hari tugas aku menyusun atur bilik tersebut...
rabu hadapan audit akan datang...
jadi bahagian aku tiba-tiba menjadi sibuk...
penglibatan aku tidaklah sebesar mana...
tolong mana yang mampu saja...
malas mahu menyemak tanpa sebab...
buat tugas masing-masing selepas itu diam...
sekurang-kurangnya ada jugala sumbangan waima kecil...

sekian coretan merapu:)

Tiada ulasan: