Rabu, 18 Julai 2012

HB Ra'if Rifqi!!!


masih teringat saat meng-push dalam bilik persalinan...
serius...tak susah mana pun...
hanya memakan masa 15 minit saja...
jam 10.49 pagi terdengarlah tangisan pertamanya...
hilang sudah rasa sakit tatkala detik-detik sebelum bersalin...
disambut bersama wan,doktor dan jururawat...
tanda kemenangan buat aku sebenarnya...
aku bertuah sebab tidak perlu melalui saat "kesakitan" yang teruk...
semuanya nampak mudah dan senang...
mungkin rezeki berpihak kepada aku...
dan harus sentiasa titipkan rasa syukur itu!!!

kini budak kecil ini sudah SETAHUN usianya...
melihat dia membesar di depan mata adalah perkara ajaib...
dari zero kini aku mampu tersenyum melihat pencapaian diri...
tiada sekelumit perasaan mengeluh sebab aku percaya kehadiran anak membawa seribu kegembiraan...
kami suami isteri selalu mengingatkan diri sendiri agar sama-sama berkongsi rasa membesarkan dia...
memberi kasih sayang yang tidak berbelah bahagi...
melakukan apa saja demi membahagiakan dia...
dicurahkan segala tenaga dan masa untuk bersama dia...
dipendekkan,segalanya untuk RA'IF RIFQI...

aku ingat lagi dimana hampir mahu menitiskan airmata tatkala melihat dia terkedek-kedek berjalan...
walaupun hanya 5 tapak tapi jujur naluri keibuan aku tersentuh...
ketika itu usianya baru 10 bulan...
aku perhatikan dia bersungguh-sungguh membuktikan "kemampuannya" di hadapan mama dan babah...
genap 11 bulan maka "perjalanannya" semakin lancar dan lincah...
nah kini sudah mampu berlari pula!!!

hidup kami terutama aku berubah selepas kehadiran dia...
Alhamdullilah segalanya tampak mudah kini...
tugas dan tanggungjawab akan sama-sama kami galas...
itulah rahmat Illahi yang sangat istimewa...
harapan aku hanyalah mahu membesar,mendidik dan memberi pendidikan yang terbaik untuk dia...
begitu juga dengan bakal "adik-adiknya..."
mudah-mudahan insan kecil ini menjadi manusia yang berguna...
dan mampu membahagiakan kedua ibu bapanya...
Amin!!!

SELAMAT ULANG TAHUN PERTAMA HERO MAMA DAN BABAH...KAMI SAYANG IQI SAMPAI BILA-BILA...MUAHSSS!!!



Tiada ulasan: