Isnin, 21 November 2011

perginya wira hati saya...

assalammualaikum....
sudah tersurat setiap yg hidup pasti akan mati...
ayahku telah kembali ke rahmahtullah pada tanggal 15.11.2011 tepat jam 12.45 tengahari
pemergian yg sesungguhnya amat memeranjatkan kami sekeluarga..
walaupun perit untuk menerima kenyataan bahawa ayahku sudah tiada lagi namun inilah janji Allah...
dari tanah kita dijadikan maka ke tanah jualah kita akan kembali....

redha!!!!!!

itulah perkataan yg paling sesuai untuk ku simpulkan...
hatiku bagai direntap halilintar tatkala mengetahui ayahku sudah menghembuskan nafasnya..
ketika itu hanya Allah sahaja yg tahu betapa sedihnya hatiku ini...
di depan orang ramai terus aku menangis semahu2nya....
tidak kuhiraukan pandangan org lain....
yg aku tahu kini aku sudah kehilangan orang yg paling aku sayangi buat selamanya...

seorang wira hati aku yg tiada tandingan...
orang yg telah membesarkan aku dan kedua adikku dengan jayanya...
seorang yg tidak pernah mengenal erti penat dalam mencari sesuap nasi untuk kami sekeluarga...
seorang suami,ayah dan atuk yg tegas tetapi berjiwa penyayang...
walaupun wajahnya garang namun hati beliau sangat lembut....
itulah ayah aku yg tiada dua nya......

kali terakhir menatap wajah arwah dapat kurasakan beliau seolah2 tersenyum padaku...
tersangatlah tenang melihat wajahnya itu...
ketika mengucup dahi beliau aku sedaya upaya menahan airmata namun gagal....
amat sukar menerima hakikat ini...

arwah selamat dikebumikan pada 9.30 malam dan sungguh ramai sanak saudara dan teman2 yang hadir...
mereka juga turut berkongsi kesedihan bersama kami...

ayah,tenanglah ayah bersemadi di sana....semoga roh ayah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...

doa kami sentiasa mengiringi ayah di alam sana.......
Amin!!!!!!

ayong pasti akan merindui ayah.......

Al-fatihah!!!!!!

Tiada ulasan: