Isnin, 7 November 2011

cuti aidiladha yg menggembirakan....

salam aidiladha semua... rasanya cuti 3 hari pun tidak mncukupi.indah sungguh aidiladha ini kerana dapat meluangkan masa brsama keluarga trcinta. Alhamdullilah,majlis akikad Muhammad Ra'if Rifqi bin Mohd Ridzuan telah selamat disempurnakan.walaupun diadakan scara beramai2 namun ianya cukup menggembirakan.
majlis akikah brmula pada jam 10 pagi selepas usai sembahyang raya.aku sampai rumah emak aku kira2 jam 9.00 pagi.sepatutnya harus sampai dalam jam 8.00 pagi.tetapi kami suami isteri terlajak bangun walaupun sudah kunci jam.penat sangt sebab hari sabtu ekluar rumah dari 6.00 petang sampailah malam, pergi meronda2 di Giant Taman Permata
sampai sahaja rumah emak terus makan hidangan yg disediakan.antara menu tersebut adalah rendang,ketupat,baulu dan agar2 sahaja.sederhana sahaja menu aidiladha kali ini.acara akidah dan qurban dimulakan dengan bacaan doa.tahun ini sebanyak 7 ekor lmbu dikorbankan.hampir 1 jam masa yang diambil.anakku sangat truja melihat lembu yg diakikahnya untuk nya.smasa mahu mengambil gambar matanya ashik tertumpu pada lembu sahaja.kelakar apabila melihat aksinya itu.
apapun aku bersyukur kerana majlis tersebut berjalan dengan lancar.selesai sudah tanggungjawab kami suami isteri. bagaimana raya kalian semua?tentunya lebih meriah kan? SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!!!!

Tiada ulasan: