Rabu, 30 November 2011

fesyen tudung gayaan ku......

fesyen tudung semakin hari semakin mendapat tempat di hati kaum wanita...
aku sendiri memang kagum dengan fenonema yg ada sekarang ini....
pelbagai2 jenis dan bentuk tudung yg boleh didapati di pasaran...
kadang2 aku sampai rambang mata apabila hendak memilih tudung..
pernah aku memilih tudung sampai setengah jam untuk membeli satu tudung sahaja..
memilih tudung sudah sama seperti membeli baju dan kasut,hehehehhe
antara tudng yg popular kini adalah ariani,fareeda,yuna dan pelbagai lagi...
memang cantik dan harga bergantung pada kain serta corak sesuatu tudung itu...
niat hati memang hendak buat koleksi tetapi memandangkan banyak lagi perkara2 penting yg patut diutamakan maka hasrat terpaksa dibatalkan.....

aku masih tetap setia dengan tudung bawal....
dari umur 20 tahun hinggalah kini tudung bawal tetap di hati...
nampak seperti ketinggalan zaman kan???
namun tudung itulah yg paling banyak aku gayakan tidak kira apa jua majlis...
walaupun agak remeh kerana terpaksa menggosok terlebih dahulu namun tetap tidak menjadi masalah...
salah sebab mengapa ianya menjadi pilihan utama mungkin bentuk muka aku yg sesuai dengan tudung sebegini....
maklumlah aku kan memakai kaca mata...
jadi pemilihan tudung yg sesuai juga memainkan peranan....
amboi,poyokan??





kadang2 ada juga aku pakai tudung ekpress ini terutama apabila malas hendak gosong tudung,hehehhe
sejak mengandung aku mula berjinak2 dengan tudung ekpress ini...
senang dipakai dan menjimatkan masa.....
namun aku bukanlah fanatik sangat dalam memilih tudung yg pelbagai trend...
pada aku asalkan tudung itu nampak cantik dan sesuai dengan pakaian aku cukup memadai....
bergaya tidak salah asalkan tahu akan batasannya...

wanita mana yg tidak suka melaram.....tipulah kan tak ada keinginan begitu!!!





buat masa ini koleksi tudung ekpress aku amatlah terhad....
namun sangat berminat dengan tudung fareeda...
warna dan coraknya nampak muda dan segar,hehhehe...
harus lebih rajin membeli belah tudung selepas ini....
kasut harus dilupakan buat seketika kerana masih banyak lagi kasut yg tidak sempat ku pakai lagi.......

kepada otai2 fesyen tudung bantulah saya yg masih terkial2 ini!!!


Tiada ulasan: