Selasa, 17 April 2012

rencah!!


di dalam hidup ini terlalu banyak benda yang aku angankan...
macam-macam benda yang mahu dimiliki...
meluap-luap keinginan sampai terkadang susah mahu dibendung...
namun ianya seakan-akan terlalu besar untuk aku capai...
dan juga mungkin terlalu jauh sasarannya...
lalu aku memujuk hati ini agar belajar menerima dan bersyukur...
bersederhana atas apa yang ada...

lama-lama keinginan aku itu reda sedikit demi sedikit...
namun ianya tidak lah kekal begitu...
tanpa perlu diundang ianya datang kembali...
menekan ke otak...
menikam ke jantung...
payah sebenarnya mengikis keinginan itu...
mungkin inilah dinamakan dugaan...
maka dengan ini dapatlah aku rumuskan perasaan dan keinginan itu bukanlah sesuatu yang mudah untuk dipadam begitu saja...

ibarat seperti CINTA
andai engkau yang aku mahu, tetap jualah engkau juga yang aku mahu!!!

Tiada ulasan: