Selasa, 28 Februari 2012

peringatan untuk diri sendiri!!!!


"usah terlalu kerap menceritakan kebahagian rumahtangga kepada umum di laman sosial..kelak akan memberi binasa.."

ini adalah bait-bait yang keluar dari emak aku...
ringkas namun banyak pengertian di dalamnya...
emak memang tahu aku punyai facebook dan blog...
tidak sangka yang dia mengucapkan tahniah kepadaku kerana masih tahu lagi batasan dalam berblogging...
seperti entry-entry aku sebelum ini yang aku lebih sukakan konsep sederhana...
hal-hal berkaitan peribadi mahupun keluarga yang penting sahaja yang aku paparkan...
tidak segala aktiviti seharian akan aku ceritakan di sini...
aku masih memegang prinsip itu...

usah riak dan takbur dengan bahagia yang kita ada sekarang...
sama ada kita bahagia atau sebaliknya janganlah dicanang kepada satu dunia...
ada perkara dalam hidup yang tidak semuanya kita harus cerita...
perlukah kita menulis tentang apa yang anak-anak kita lakukan setiap hari...
simpanlah memori itu untuk tatapan kita sahaja...
ada permintaan yang boleh kita turuti...
dan ada ketikanya permintaan yang tidak munasabah haruslah ditolak secara berhemah...
kita juga yang membuka pekung sendiri maka usah salahkan orang lain jika memberi komen-komen berbaur negatif...
tegurlah secara baik dan bukannya menghentam orang itu...
yang penting kaji apa kesilapan diri kita dahulu...

masa depan tiada siapa yang tahu akan berlaku...
jadi bersyukur dan berdoalah hari-hari yang kita masih bahagia setakat ini...
serta doakan juga agar bahagia itu kekal sampai mati...

manusia berubah.
kena ingat itu...

mungkin dari baik jadi sampah.
mungkin juga dari sampah jadi ustaz,ustazah!!!!

5 ulasan:

wanie berkata...

manusia berubah.
kena ingat itu...

mungkin dari baik jadi sampah.
mungkin juga dari sampah jadi ustaz,ustazah!!!!

ayat ni memang aku suka...makin hari ayat ko mantap!!!

muCux berkata...

kadang-kadang followers pun bosan asyik cite pasal rumahtangga je

Tanpa Nama berkata...

blogger juga harus lebih kreatif...
barulah lebih ramai org suka baca...

nurin hanani berkata...

bai,bai,bai gembira aku jumpa blog ko..lama beb aku usha..senyap2 yer
tahniah frenz

ZUERA berkata...

wanie:thanks semua
mucux:that right...
tanpa nama:betul tu
nurin:hai in sayang...apalah sangat tulisan aku ni..tapi tenkiu sudi baca...