Rabu, 15 Februari 2012

kisah kau dan aku!!!




wanita: saya tidak layak untuk awak.


lelaki: kenapa?


wanita : awak dari kalangan orang baik-baik, sedangkan saya…


lelaki : saya tidak pernah beranggapan begitu, apa lagi?


wanita : awak pintar, awak ada banyak peminat.


lelaki : peminat? saya tidak perlukan mereka, saya hanya perlu pendamping dan pembimbing untuk anak-anak saya kelak.

wanita : saya juga tidak dalam ilmu agama.


lelaki : kita boleh mendalaminya bersama-sama.sedang saya ingin menjadi imam bagi awak.maka saya akan mengajarkan awak dan membimbing awak.


wanita: saya tidak cantik...

lelaki : Tuhan akan marah jika mendengar perkataan awak tadi, sebab itu saya memilih
awak kerana awak tidak menggunakan kesempatan atas kecantikan awak..

wanita : temuilah ayah saya atau wakil keluarga saya untuk menyatakan hasrat dan perasaan awak...


notakaki:sama tapi tak serupa..beginilah kisahnya lamaran encik suami kepadaku!

Tiada ulasan: