Khamis, 25 Ogos 2011

manusia macam ini pun ada....


aku tujukan coretan ini buat seorang minah yg datang dari mana..tiba2 mengeluarkan kenyataan yg tak berasas sungguh...malas sebenarnya aku hendak melayan org2 yg begini...tetapi makin aku diam makin mnjadi2 pula taringnya..
aku tak kisah jika ada sesiapa yg mahu memberi apa2 komen sama ada di facebook atau blog cabuk aku ini....sebb setiap komen atau pandangan selalunya aku akan terima dengan hati yg terbuka...dan aku sering sematkan dalam diri untuk berfikiran positif...bak kata pepatah,yg baik aku amik teladan manakala yg buruk aku buang jauh2...malas hendak fikir...buat semak kepala otak sahaja!!!!!!!!!!!

namun apa perasaan korang kalau pendapat itu berbaur personal....membuta tuli memberi kenyataan yg langsung tak masuk akal...niat memberi nasiat itu memang elok tapi biarlah kena pada tempatnya...yang hendak menyentuh hal2 peribadi orang apa kes.......kawan aku sendiri pun tak pernah mengeluarkan kenyataan macam itu...inikan orang yg langsung aku tak kenal rapat..(kenal jugaklah tapi belum dikategorikan sbg kawan lah,hhahaha)..tegur pun tak pernah,cuma berbalas senyuman sahaja tapi acapkali bagi komen2 kebanyakkan berbaur peribadi....

yang aku angin tue,siap komen,"laki awak muka boleh tahanlah tetapi kenapa anak awak tidak ikut muka laki awak ye"...yang nie aku boleh bersabar lagilah....lalu aku membalas,"tanyalah Tuhan"...

mungkin agaknya jawapan aku tue tak memuaskan hati dia dan ini balasannya....
"malang sungguh kan laki awak tue...sian dia"....hati yg semenangnya tgh bengkek terus jadi marh ..berbakul2 makian keluar dari mulut aku...tak pasal2 kurang pahala pada bulan baik ini....mental agakanya minah ini...kalau dia ada kat depan aku mahupun aku bagi satu hadiah tamparan wanita..tak berakal langsung....bulan2 puasa ini ada juga orang yg bermulut longkang....selama ini bila minah ni bagi komen aku diam je...namun makin diam makin naik tocang...yang aku tak paham tue apa masalah dia dengan aku yer...kalau tak puas hati jangan jadikan aku pelepas marah kamu tue....bukan aku tak tahu yg kamu tue frust sebab cinta tak berbalas...jenis perempuan apa kamu ni pun tak tahulah....hendak kata bekas gf jauh panggang dari api....tak habis2 menimbulkan ketegangan...aku bukanlah jenis perempuan yg terhegeh2 berebutkan lelaki...kalau si laki2 tak mahu jgnlah buat muka tak tahu malu...banyak laki kat luar sana yg ganteng2 boleh jadi laki kamu....tak faham konsep jodoh ditangan Tuhan agaknya...

aku buat blog buat dia boleh kata aku saja2 hendak menunjuk2....hei,aku rasa blog aku inilah blog yang paling sempoi dan tidak secara keseluruhan menceritakan mengenai diri aku dan keluarga...tidak semua apa yg aku lakukan aku tulis setiap inci di sini...yang penting2 saja aku coretkan....tengok pada tulisan aku pun menggambarkan yg aku ini sangt2 baru dalam dunia blog..aku pun sudah ingtkan pada diri sendiri supaya tidak berlebih2an apabila menulis...kena ada tapisan...mana yg aku rasakan perlu dikongsi akan aku coretkan..jadi tidak timbul isu demikian ye cik kak...

peringatan untuk si minah itu,setiap komen kamu saya tidak amik pusing langsung..
tapi bila kamu menyentuh soal anak itu yg membuatkan saya marah...anak adalah anugerah dari Allah...seburuk mana pun dia tetap anak saya...kalau kamu merasakan yang kamu sangt hebat,teruskan angan2kan kamu itu...saya sejujur2nya tidak berniat mahu melepaskan geram di sini namun cara kamu amat tidak beretika..jangan busuk hati dengan apa yg orang miliki...kamu bernasib baik saya tidak memalukan kamu dengan tidak mempamerkan post2 kamu sebelum ini..saya bukan jenis orang begitu...cermin diri kamu itulah sebaik2 nasihat dari saya...bersihkan jiwa kamu nescaya kamu akan beroleh ketenangan...sekian terima kasih!!!!!

notakaki:aku sudah pun menyahkan minah tu dr list FB aku...tapi jika dia masih mahu teruskan mengomen di blog ini suka hati dialah....ada aku kesah!!!!

3 ulasan:

Mayudi + Asniza = Alya + Alesya berkata...

hish,, saper cik kak tu zura? sabar yer zura,, anggap jerk macam sampah,,, jgn take action pun, ,, hidup mesti happy selalu beb,,,

ZUERA berkata...

kawan 1 opis wanlah...
biarlah dia...yg [penting hati tgh hepi ni

wanie berkata...

uit..jgn marah2...
ler...ni kes frust lah ye!
sabar bayak2 ye
peace