Selasa, 18 Oktober 2011

sehari tanpa rifqi

salam semua
semalam aku dan wan berdua2an di rumah tanpa rifqi...
sebelum itu aku melawat anakku itu selepas waktu bekrja..
alhamdullilah dari pengamatan aku rifqi sangt gembira tinggal di sana...
tiada apa2 masalah pun untuk anakku menyesuaikan diri...
emak aku beritahu yg anakku suka tgk rancangan baby tv
sambil tengok tangan dan kakinya bergerak akitf...
syukur sangt2 di mana anakku boleh membawa dirinya ketika aku dan wan bekerja...
selesai sudah sesi penjagaan anak...

sehari tanpa anak di sisi serba sedikit janggal rasanya
selepas menjenguk rifqi aku menyibukkan diri membuat kerja2 rumah yg tertangguh...
dengan cara itu dapatlah aku mengubat sedih sehari tanpa anak,huhuhu
selesai tugas2 tersebut aku apalagi terus tidur...
hari ini pergi kerja bersama2 suami seperti tiada apa yg berlaku....
pada aku,jangan melayan sangt perasaan kita kerna akibatnya memakan diri sendiri...

sapa tak sayang anak oi????


namun inilah yg dinamakan pengorbanan....
bukan aku tidak boleh menghantar rifqi ke rumah orang namun ini atas permintaan emak aku sendiri...
tangan darah daging sendiri tidak sama seperti orang lain...
atas kepercayaan itu makanya kami bersetuju emak menjaganya...

kini aku harus menumpukan perhatian kepada hal2 kerja pula....
aku sedang membiasakan diri untuk membahagiakan tugas2 di rumah dan pejabat...
untuk makluman jadual wan kini akan padat sehingga hujung tahun...
makanya aku harus menguruskan hal rifqi seorg diri sambil dibantu oleh keluarga..
memang agak mencabar namun semuanya itu akan aku lalui dengan tenang...

apabila wan ada tugas luar aku akan tidur di rumah emak aku,hahhaha
nasib baik ada keluarga yg tinggal berdekatan...
jadi semuanya itu akan memudahkan tugas aku untuk menjaga rifqi lebih2 lagi dengan usia rifqi yg hari ini sudah memasuki angka 3 bulan...
setiap hari jumaat hingga sabtu adalah hari yg diperuntukkan untuk kami sekeluarga menghabiskan masa bersama2....
betul kata orang sepakat membawa berkat!!

hidup berumahtangga harus ada kesepakatan...
banyak benda yg harus dibawa berbincang lebih2 lagi tentang anak...
aku cuma mengharapkan agar segalanya dipermudaahkan oleh Allah..Amin!

Tiada ulasan: