Khamis, 13 Disember 2012

sudah 27 minggu...!!!


okey,kandungan aku sudah 27 minggu...
ada lagi 3 bulan akan hadirlah "orang baru"...
kehadirannya amat dialu-alukan...
jika benar hasil 3D adalah perempuan...
rasa syukur kupanjatkan...
lengkaplah sepasang zuriat yang diimpikan...
kalau sebaliknya tiada rasa kesal pun...
aku dan wan terima dengan hati yang terbuka...

hujung bulan ini lagi sekali mahu scan...
menambahkan lagi kepastian kami suami isteri...
jadi bolehlah memula aktiviti membeli belah barangan "orang baru"...
topup mana yang perlu sajalah...
iqi punya pun masih ada lagi...
jimatlah sikit...

sejak akhir ini kegilaan aku menambah beli baju iqi semakin menjadi-jadi...
maklumlah tengah sale di sana sini...
pelaburan yang lebih banyak di anakku dan mothercare...
pantang nampak terus aku sambar...
terasa puas dapat membeli sesuatu untuk anak...
barang mainan pula aku perhatikan iqi lebih sukakan bola dan kereta...
namanya pun anak lakikan...
perkara normallah tue...
hadiah masa harijadi dia pun masih banyak lagi...
jadi rasanya biarlah aku hentikan dulu pembelian barang mainan buat seketika...

berbalik pada asal,Alhamdullilah kandungan aku baik-baik saja...
menjadi bahagia bila si kecil bergerak-gerak dalam perut...
belum ada tanda-tanda kaki bengkak...
perut pun agak kecil berbanding yang pertama dulu...
berat tak payah cakaplah...
dari 56 kg kini yang terbaru 64kg...
naik mendadak yang amat sangat...
tapi agak menghairankan sebab selera makan aku agak kurang...
aku lebih gemar minum air masak...

air selusuh belum minum lagi...
tunggulah kandungan masuk 8 bulan baru minum...
masih berkira-kira sama ada mahu bersalin di hospital ampang atau bertukar angin di hospital lain...
pada aku tak kisahlah bersalin di mana-mana asalkan semuanya selamat sudah kira baik...
pengalaman bersalin di hospital ampang memang tiada masalah...
doktor dan jururawat semuanya okey...
bab makanan tak boleh komen lebih-lebihlah...
harus sedia maklum orang lepas bersalin mana boleh makan sedap-sedap...
aku berharap dapat bersalin secara normal...
apapun tunggu dan lihatlah kemuncaknya nanti...
kita hanya merancang tapi takdir penentu segalanya...
tak gitu.....chewah!!!!!


Tiada ulasan: