Isnin, 10 Disember 2012

maniskan hidup anda semanis-manisnya!!!


PENGALAMAN!!!

itulah cikgu terbaik dalam dunia setakat ini...

pengalaman membuatkan kita semakin kuat...
pengalaman membuatkan kita semakin tabah...
pengalaman membuatkan kita tak patah semangat...
pengalaman membuatkan kita menjadi berani...
pengalaman mengajar kita apa itu kepayahan...
pengalaman mengajar kita apa itu erti sebenar kegembiraan...
pengalaman juga mampu merubah jati diri seseorang...
dan hanya pengalaman yang mencerminkan keadaan sebenar sebuah kehidupan...



setakat nie aku bersyukur sebab selama 27 tahun hidup aku menghargai erti kehidupan...
kesusahan serta kepayahan aku jadikan sebagai pembakar semangat untuk diri sendiri.
aku pernah tersungkur suatu masa dulu...
tapi aku bangkit semula dan terus berusaha dengan semua kekuatan yang ada...
percayalah dugaan,kepayahan dan kesusahan itu sebenarnya kegembiraan kita pada masa hadapan...
jangan mengalah,putus asa dan cepat kecewa...
ada pelangi menanti untuk kita nanti...
Insya-Allah...

hidup ada pahit manisnya ye...
tapi kalau kita tahu macamana mahu buat yang pahit jadi manis maka bertambah-tambahlah kemanisan hidup kita...

indah bukan...:)



notakaki:yang ini pemanis dalam hidup aku dan wan!!!

Tiada ulasan: