Khamis, 31 Oktober 2013

Cerita Harinie..!!


Hello..!!


Mood cuti kembali menceriakan hati..
Ke mana pula destinasi kali nie..?
Okie tak jauh mana pun..
Dekat saja..
Memanfaatkan masa dan cuti yang masih berbaki lagi..
Semua dilakukan untuk anak-anak..

Seperti biasa bila tibanya cuti hotel akan penuh..
Takpe aku faham..
Jadi untuk elakkan bosan gigihlah aku google tempat yang sesuai untuk aktiviti seisi keluarga..
Syukur pencarian itu berjaya..

Dah ada anak ini kenalah rajinkan diri berjalan-jalan..
Tak semestinya harus pergi jauh-jauh..
Apapun aktiviti yang dilakukan yang penting keseronakan bersama..
Macam aku lebih suka tengok apa minat anak..
Lepas tue berbincang suami isteri dari segi bajet dan kemampuan..
Tak mahulah bila hujung bulan "kering"..
Aku dah tanamkan dalam hati walau apapun duit kecemasan perlu ada..

Untuk elakkan cuti diganggu..
Perkara pertama haruslah selesaikan kerja-kerja tertunggak..
Entah kenapa banyak pula kerja yang datang..
Makanya,marilah lakukan dengan hati terbuka dan lapang dada..
Positifkan diri saja..
Setakat nie syukur Alhamdullilah proses kerja berjalan dengan baik..
Cuma mula-mula agak kaget..
Dan banyak jugalah bertanya..
Lama-lama gembira pula berada di sini..
Penerimaan kawan-kawan pun baik..
Ada masanya kalau tak kemana-mana tengaharinya kami keluar makan bersama..

Hampir setiap hari aku dan Wan akan sarapan pagi sama-sama..
Maklumlah arah tujuan seiring..
Jadi manfaatkan peluang yang ada sebaiknya..
Gelak-gelak dan berborak tentang apa saja..
Dating selepas kahwin indah tau :)..
Apatah lagi bila sudah punyai anak..
Chill..!!

Tiada ulasan: