Rabu, 4 Disember 2013

Hope Ianya Jadi Kenyataan..!!


Benda yang aku rindu pada masa lalu adalah My Figure..
Itulah moment yang terunggul dalam carta hati..
Lepas bersalin anak kedua aku sedaya upaya berusaha ke arah itu..
Makan pun kontrol..
Cuma senaman saja yang ada turun naiknya..
Ikutkan hati nak juga beli alat senam..
Dan letak kat rumah..
Tapi awal-awal lagi Wan tak setuju..
Nanti tersadai macam gajah putih pula..
Okie..pasrah..!!

Ada juga aku rajinkan diri berjoging..
Namun sejak akhir-akhir banyak pula kekangannya
Jadi aku titipkan dalam hati agar belajar BERSABAR..
Nak kata diri ini obses dengan bentuk badan tidaklah juga..
Makan tetap makan ikut masa..
Cuma dari segi kuantiti dikurangkan..
Malam ratah lauk-pauk..
Jika lapar alaskan perut dengan biskut atau roti..

Ada yang cadang supaya ambil supplemen..
Aku orangnya agak culas tang pil-pil nie..
Memula je aku ingat jadual makan..
Lama-lama ke laut juga..
Kan dah rugi,hehehe...


Kali ni agak lambat nampak hasilnya..
Aku rasa ianya ada kaitan dengan pemasangan implan..
Yelah,doktor ada cakap kesan utama selain haid tidak menentu adalah dari segi berat badan..
Jujur aku akui kenyataan itu..
Dan sebab itulah aku cuba melawan arus..
Tak mahu terlalu rela menerima suratan ini..
Cheeewah..

Aku diet nie bukan sebab Wan komen apa-apa..
Dia lagi suruh aku makan banyak-banyak macam Eky :)
Tapi entahlah..
Tabiat apakah yang ingin aku namakan ini pun aku tak pasti..?
Fikirkan positif sudah..
Janji ada dari tiada apa-apa efek langsung..


Notakaki : Itu aku sebelum kahwin..!






Tiada ulasan: