Khamis, 8 September 2011

isteri@ibu....

hari2 aku rasakn masa semakin pantas...
sejak ada anak aku dapat rasakan jiwa aku jadi lembut...sudah pandai cakap lembut..kalau dulu aku agak kasar orangnya
tetapi kini semuanya berubah dengan sekelip mata...
berubah ke arah yg lebih baik apa hendak diherankan...
yng paling penting aku belaja erti kesabaran...
sungguh indah apabila mempunyai zuriat...
segalanya dilakukan demi darah daging sendiri...mahukan yg terbaik untuk mereka...
perhatian dan kasih sayang datang secara semulajadi...
itulah keajaiban yang sangt2 sukar untuk dihuraikan...
melihat wajah si comel hilang segala penat membuat pelbagi kerja2 rumah

sekarang ranking sudah bertukar tangan
suami????
macam biasa tak penah surut kasih sayang...
bukan mahu membandingkan kasih sayang tetapi anak memerlukan perhatian yg lebih...
selagi masih menunaikan tanggungjawab sebagai isteri tidak akan menjejaskan kerukunan rumah tangga..
menjadi ibu dan isteri memang akan mencabar namun itulah fatarmogana dalam melayari kehidupan berkelamin...
tiada sekelumit kesalan di hati walaupun sukar menghabiskan masa bersama2 namun bahagia tetap menjengah di hati....
pasti suatu hari nanti detik itu akan menjadi milik kami...
apa yg aku harus lakukan adalah menitipkan kesabaran....
sabar itukan separuh dari iman!!!!

doaku tak penah putus2 agar kebhagian itu melingkari kehidupn kami sekeluarga...

amin!

Tiada ulasan: