Rabu, 28 September 2011

busy renovatekan rumah

sejak seminggu ini aku agak jarang ber-fb dan bersosial di luar
kerana rumah aku sedang di-ronovatekan
bahagian yg terlibat adalah bilik mandi serta dapur aku sahaja...
yg bilik mandi tue memang bayak yg aku telah ubahkan...
antaranya membuang tangki air yg telah menyempitkan ruang bilik mandi
selepas itu aku telah menambah shower mandi yg baru serta menukar ganti paip yg baru agar kelihtan lebih cntik dari yg sebelum ini...
manakala bahagian dapr telah diperbesarkan sedikit supaya nampak luas...
kabinet dapur juga telah diganti baru....
sebenarnya sudah lama mahu menukar kedua2 bahagian tersebut tetapi terpaksa ditunda atas pelbagai sebab
oleh kerana aku sedang bercuti maka inilah masa yg sesuai mahu menunaikan hasrat tersebut...
rumah aku tidaklah besar namun atas faktor keselesaan makanya kami telah sepakat mahu menganntikannya....
rumah sendirikan???
itulah kelebihan rumah sendiri di mana boleh melakukan apa saja pengubahannya....

kami suami isteri mahukan tetamu selesa apabila datang bertandang sahaja...
kerna hampir setiap minggu pasti akan ada keluarga mahupun kawan2 wan datang...
kawan2 aku jarang sekali datang melainkan jika ada keraian atau majlis2 tertentu....
tidak sabar2 mahu menunggu hasilnya nanti....
biar simple tapi nampak selesa....

sekarang ini aku dan wan ashik berulanglik ke perak kerana mahu menguruskan pembelian rumah baru....
rumahnya telah dipilih dan hanya mahu menyelesaikan hal2 berkaitan undang2 sahaja...
rumah hasil lelongan dari bank biasalah kan?
kena bayar tunai...
alhamdulilah harganya tidaklah membebankan...
kali ini rumah teres 2 tingkat pilihan kami...
memang sengaja wan beli rumh di perak
tujuannya apabila cuti2 boleh lari ke sana,hehehe
lagipun dekat sedikit dengn kampung wan......
wah bestnya kan........

notakaki:tak sabar tunggu oktober...selamat tinggal september!!!!

Tiada ulasan: