Rabu, 16 Mac 2011

perut itu semakin membesar.....

sana sini ramai yang berbicara mengenai tsunami di Jepun...
aku turut simpati dan sebak dengan apa yg berlaku kat negara matahari terbit tue..
agak mengerunkan bila tgk video2 kat youtube.....
oh Tuhan sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Kuasa lagi Maha Agung....
Tuhan yang mencipta malam siang bulan bintang hujan panas kemarau banjir dan Maha segala2nya......

emm....terlajak pula
sekrang nie usia kandungan aku dah menginjak ke angka 5 bulan
oh.....sungguh pantas masa berlalu
pejam celik pejam celik sudah besar perutku nie..
perasaan??
macam2 rasa ada....(tak perlu dihuraikan la ye,paham2 sendirilah!!!)
bila dah masuk angka 5 macam2 persiapan aku dan wan kena lakukan.....

antaranya:
* barang2 baby(yang nie apapun lom beli lagi,huhuhu)
* barang2 masa nak bawa ke hospital(orang kata masa 7 bulan baru beli...betul erkkkkk?)
* hospital mana nak bersalin(agak blur2 sikit...sebab aku keja gomen&wan keja swasta...company dier ada klinik panel..ikutkan dua2 hospital leh bersalin...tunggu sikit masa lagilah...masih berbincang2 lagi,hohoho... )
* scan baby(tunggulah kandungan dah 6 bulan)
* set bersalin(hahahha....yang nie amat penting sekali semasa berpantang nanti)

terlanjur bercerita pasal nie
nak share sikitlah pasal pengalaman aku mengandung (maklumlah first time)
aku dpt tahu yang aku hamil melalui pregnant test
mula2 tak caya lah....
sebabnya takkan la awal sangt kot mengandung(tapi lau dah namanya rezeki sapa yang mampu menolaknya)
then,aku tunggulah lagi 2 minggu(beli lagi pregnant test tue......membazir je kan???)
resultnya tetap sama....
aku pun tunjukk lah kat wan
reaksi dier????
hmmmmmm.....senyap tak terkata sambil memandang muka aku(ala sebenarnya dier gembira,ahaha)

2 bulan pertama aku mengalami muntah2 yang dikenali morning sickness
pagi2 je mesti alahan itu datang.........
perasaan???????
ketika tue aku rasa sangt3 malas hendak ke pejabat....
sebabnya bila dah uwekkk2 pasti badan akan jadi lembikkk.....
lepas tue rasa nak baring dann tidoooooooo
walau kdng2 menangis tapi atas semangt wan dan mak,aku cekalkan hati...
layan kan je lah.....
sekarang dah okey sikit2lah
walaupun sesekali rasa loya tue datang tapi aku tak amik peduli sangtlah....
alah bisa tegal biasa kata orang tua2,hehehhe
bab2 makan tak ada masalah setakat nie...
nak kata kuat mkan tak sangat pun
time makan aku mkanlah..
hahah sama macam orang lain.....
cuma lau bab minum susu jiwa aku amat lemah sikit.....
penahlah aku try minum susu putih...
last2 sekali aku muntah
maknanya susu putih memang tidak sejiwa dengan aku,huhuhu
jadi sbg alternatif lain, aku minumlah susu berperisa coklat dan stawberi.....(yang tue sangt2 ngammm)
orang kata nak anak putih melepakkkkk macam org minah salleh kena minum soyaaaaa....
tapi sori ye anakku,mamamu nie tak leh minum air yang berwarna putih kecuali air masakkkk


kesimpulannya......
begitulah serba sedikit pengalaman aku
lain orang lain pengalaman...
bagi aku inilah moment2 terindah sepanjang hidup aku....
lagi 4 bulan aku akan jadi mama.....
adakah aku akan jadi hot mama or soft mama????
sama2 lah kita tunggu nanti.....
apapun aku berharap agar dipermudahkan segala2nya....
jika ditanya tentang jantina baby,aku tak kisah asalkan dier sihat sudah cukup membahagiakannnnn.......


notakaki:sekarang nie perut aku dah mula rasa mengeras...baby tgh bergerak ka?tapi sehingga kini aku masih tak rasa pe2 lgi pun.....heheheh

Tiada ulasan: