Isnin, 10 September 2012

perubahan itu sungguh menenangkan jiwa!!


kadangkala apa yang berlaku itu ada hikmahnya...
tak sangka langsung aku mampu mencipta perubahan untuk diri sendiri...
perkembangan yang pada aku banyak mendatangkan kebaikan...
betul kata wan mula-mula agak payah...
tapi lama kelamaan ianya akan jadi mudah bila mana dilakukan secara berdikit-dikit...
harus kuatkan semangat dan cekalkan hati...
syukur hampir 5 bulan ini segala yang dinamakan "perubahan itu" berjalan dengan baik...
mana-mana nasihat yang aku rasakan berguna aku manfaatkan...
manakala yang sebaliknya aku buang jauh-jauh...
kena selalu positifkan diri...

aku percaya sekiranya apa yang dilakukan di jalan-NYA pasti beroleh kesenangan...
jika dahulu bila ada sesuatu yang berlaku cepat benar aku melatah...
mengomel sambil membebel tanpa meng-insuranskan mulut...
tapi kini Alhamdullilah dapat juga aku kawal nafsu amarah itu...
kehadiran anak telah mengubah pendirian aku selama ini...
paling utama aku belajar tentang erti KESABARAN...
setiap hari ada saja benda baru yang aku pelajari...
ianya seolah-olah satu semangat baru dalam diri aku...
sejujurnya aku seronok melalui kehidupan seorang isteri dan ibu...


acuan masing-masing adalah berbeda...
role-model anak-anak adalah kedua ibu bapanya...
sebelum menuding jari mencari salah orang kaji kelemahan diri...
aku jua manusia yang khilaf...
banyak sebenarnya ilmu yang harus aku pelajari...
sama ada dunia atau akhirat ianya perlu diseimbang...
terima kasih Tuhan kerana menjodohkan aku dengan seorang lelaki yang telah membimbing aku ke arah kebaikan...
bukan mengangkat suami sendiri tetapi ingin melahirkan rasa syukur yang tidak terhingga...
masih berpijak di bumi yang nyata selagi kebahagian itu masih menjadi milik kita hargailah sebaiknya...
betul tak...:)


Tiada ulasan: