Selasa, 12 April 2011

terimalah nasihat secara positif...

salam semua
arini aku mc sebab tak berapa sihat....
em...nak story sikit pasal satu hal ni...
aku baru berjinak2 dengan dunia blog
banyak lagi yang belum aku terokai lagi...
bayak juga blogger lain yg aku telah jelajahi....
ada yang pada aku sangt memberi manfaat malah ada juga yg sebaliknya...
tapi kebayakkan yang aku dapati bercerita mengenai keluarga masing2(terutamanya yang sudah berkahwin)
bagus juga kadang2 bercerita pasal hal keluarga dan dri sendiri...
tapi jika terlalu bayak sangt didedahkan hal keluarga pada pendapat aku itu tidak elok...
seolah2 ingin memberitahu kepada dunia bahawa segala2nya tentang keluarga kita....
aku paham walaupun cerita itu 100% benar tapi apalah salahnya jika bersederhana...
aku sebagai pembaca baru ini apabila membaca akan menimbulkan pelbagai prekspektif...
apakah relevannya bercerita tentang kebaikan dan keburukan keluarga masing2...
bukankah itu membuka aib diri sendiri....
jika apa yang kita lakukan hendak dicanangkan pada semua orang di mana kebaikan yang dapat kita pelajari.......
apa untungnya bercerita pada semua orang apa yg kita lakukan...manfaat apa yg dapat dikongsikan....
bukan timbul soal dengki atau sebaliknya tetapi hairan apabila membacanya....
blogger lain juga ada yg berkeluarga tetapi cara penulisan mereka tidaklah menjurus ke arah itu...
memang mereka bercerita tentang hal keluarga tapi tidaklah secara detail...
mungkin aku akan dianggap kolot tapi tidak mengapalah...
asalkan aku tahu batas2 bercerita apabila menulis di sini....
yang baik aku jadikan pengajaran.......
hidup biar sederhana
:):)

3 ulasan:

mamaelly berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ZUERA berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mamaelly berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.