Jumaat, 29 April 2011

sederhana itu sangt indah........

haaha tajuk sangt2 klasikal....
ada kena mengena ke ngan aku???
rasanya adalah sebab aku sukakan kehidupan yg sederhana....
macam kehidupan aku sekrang nie....
gembira menjalani rutin harian sebagai seorg isteri,wanita bekerja dan anak...
di keliling org2 tersayang yg bayak memberi semangat dan nasihat....
bersyukur sangt2 dengan apa yg dimiliki kini...
walaupun hidup dalam keadaan yg sederhana namun sangt2 bahagia.....
aku dan wan kira bernasib baik sebab selepas saja kahwin kami terus duduk di rumah sendiri....
walaupun rumah tidaklah sebesar mana tapi sangt2 lega sebab tidak perlu memikirkan hal pindah selepas ini.....
ada petempatan sendiri sangt2 selesa...apa yang hendak kita buat terpulanglah......bebas sebebasnya....
seminggu sebelum nikah aku ada mendapat tawaran menduduki kuartes...
mula2 tue memang hendak tinggal di kuarters..maklumlah aku dan wan bekerja di putrajaya...jadi agak senang sikit lah hendak ke tempat kerja...
cadangnya rumah di wangsa maju hendak disewakan saja tapi apabila berbincang maka kami sepakat menolak tawaran menduduki kuartes....
sebabnya....malas hendak memindahkan perabot yang telah kami beli sebelum kahwin....
itu belum lagi hal2 pembayaran deposit rumah,bil air+elektrik......
aku akui jarak antara rumah aku ke tempat kerja memang jauh....
tapi aku kira bernasib baik sebab bus ke tempat kerja memang disediakan...
tiada masalah mengenai pengangkutan buat aku sebab tiap2 hari aku akan naik bus yang sama....
hehheheh......kan senang begitu...

hal2 begini memang telah aku pikirkan sebelum kahwin lagi.....
pada aku di mana tempat tinggal kini itulah yang paling penting begitu juga dengan hal pengangkutan ke tempat kerja...
sebab pada hemat aku keselesaan yang paling utama....
sama ada kecik atau besar sesebuah rumah itu bukanlah isu tetapi ketenangan dan privasi dalam menjalani kehidupan harian...
dengan adanya rumah sendiri maka perbelanjaan rumah dapat dijimatkan......
biarlah bersusah payah sekarang asalkan di kemudian harian senang,hehehehe
selepas bersalin nanti,kalau tiada aral aku mahu membuat permohonan bertukar di kl....
kenapa tidak skrang???????
jawapannya mudah.....aku tidak mahu tergesa2....
biarlah satu persatu hal selesai dulu barulah hal pindah aku pikirkan....
tak lari gunung dikejar.betul tak????

em....cuti 3 hari nie aku mahu enjoy sepuas2nya....
god bye kuala lumpur!!!!

Tiada ulasan: