Ahad, 5 Jun 2011

yang penting hati....

agak terkesima tadi apabila seorg kawan aku tegur kenapa aku still memangggil wan dengan panggilan awak......
katanya lebih manis dipanggil wan itu abg...
erk......tergamam sekejaplah tadi sebab wan terdengar juga....
reaksi spontan kami adalah saling berpandangan sesama sendiri......
sampaikan aku kelu tak terkata
yang mampu aku buat adalah membalas dengan senyumannnn...

sejujurnya wan tak pernah menyuarakan hal ini kepada aku langsung....
dari awal perkenalan sampailah sekrang panggilan "saya-awak" itulah kekal sehingga kini....
untuk akan datang aku tak berani kata apa2lah...
terpulanglah pada masa dan situasi akan dtg....
nak tergelak pun ada bila kawan aku tue tegur begitu...
aku tak rasa apapun masa tue jauh sekali berkecil hati...
mungkin pada dia cara kami tue nampak agak kurang sesuai lebih2 lagi wan tua setahun dari aku....
kata org panggilan memainkan peranan yg penting dalam mengeratkan hubungan antara suami isteri....
di situlah menunjukkan sikap menghormati seorg isteri terhadap suaminya...
itu aku akui sangt2 lah...
namun selagi si isteri masih tahu tanggungjawabnya itu tiada apa2 masalah....
yang penting keikhlasan hati....
mungkin bila mempunyai anak panggilan "saya-awak" itu bertukar kepada "abang-sayang" pula,hehehhe
apapun aku sangt2 berterima kasih dengan kawan aku atas teguran itu...
yang baik aku jadikan teladan.......mak aku kata hidup kena positif......
baru hidupppp ceria!!!!!!!!!!


notakaki:selepas insiden itu,aku ada tanya wan sama ada mahu dipanggil abg tak?
katanya,ikut seperti biasalah...tak perlu ubah apa2 kerana kita saling menyayangi.....jawapan yang ringkas tapi mempunyai makna yg mendalam!!!!!

Tiada ulasan: